Tack för att du handlar hos Två Bönder i Skaraborg!
BESTÄLLNING
När du slutfört din beställning och betalat dina varor med kort skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Din beställning är bindande och avhämtning av varor sker enligt våra olika leveranssätt, läs mer under rubriken Leverans. Skulle några varor vara slut kontaktar vi dig via mejl eller telefon. Är något fel i orderbekräftelsen kontakta oss omgående via mejl: hej@tvabonder.se.
LEVERANS
Det går också bra att hämta beställda varor hos Två Bönder i Käckestad, Mariestad enligt överenskommelse. Kontakta oss på telefon 070-751 50 08 eller mejla till: hej@tvabonder.se. I mån av tid kan vi även erbjuda utkörning i närområdet (ca 2 mil från Mariestad), kontakt för överenskommelse sker via telefon eller mejl.
BETALNING
Du betalar med betalkort i vår webbutik (www.tvabonder.se).
PRISER
Alla priser i butiken anges i svenska kronor och alla priser är inklusive 12% moms. Vi reserverar oss för prisändringar som är orsakade av prisändring från eventuella leverantörer eller felaktiga priser beroende på fel information och förbehåller oss rätten att justera priset.
ÅNGERRÄTT
Vid köp av varor i Två Bönders webbutik har du som privatkund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Då vi handlar med färska matvaror måste du meddela oss omgående att du ångrat dig. Ring eller skicka ett sms till telefonnr +46 070-751 50 08, 070-622 68. Vi behöver ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt att det tydligt framgår vilka varor det gäller. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
• Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats
och där förseglingen har brutits av dig.
• Specialanpassade köttlådor, som har skräddarsytts särskilt åt dig
efter dina önskemål.
• Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
Vi besiktigar alla produkter innan de hämtas eller levereras till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts via e-post: hej@tvabonder.se
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till hej@tvabonder.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av vad som reklamationen gäller. Om vi inte har möjlighet att erbjuda en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (se www.arn.se).
ANSVARSBEGRÄNSNING
Två Bönder tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för andra faktorer utanför vår kontroll.
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
INFORMATION OM COOKIES
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
PERSONUPPGIFTER
Genom att handla hos Två Bönder i Skaraborg accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller lämnar aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund. Två Bönder är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt för att kunna anpassa marknadsföringen för dina individuella behov.
10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar Två Bönder?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi ditt förnamn
och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår leverantör Stripe. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse, exempelvis enligt bokföringslagen.
10.8 Ansvarig för dataskydd
Två Bönder är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen www.tvabonder.se
TVISTER
I tillfälle då tvist inte kan lösas i samförstånd med Två Bönder och dig som kund, kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (se www.arn.se). Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Önskar du att komma i kontakt med oss, mejla till: hej@tvabonder.se och skriv ner ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.